Vědci odhalit, proč med lepí na lžíci

11. května 2008 v 8:15 | Eman |  Med
Nevíte, proč med lepí na váš lžíce, když to z láhve?

To je otázka, která byla dlouho diskutována a nyní se zdá, vědci došli ke shodě, a tvrdil, každý měl pravdu se svou teorií o lepkavost z viskózní kapalina.
Podle mezinárodního týmu vědců, molekul cukru v medu pohybovat jako jak vozy pohybovat v dopravní zácpa-molekuly mohou změnit jízdní pruh, ale nemohl pohnout kupředu velmi daleko.

Australský vědec profesor Glenn Hefter na Murdoch University v Sydney a kolegové řekli, že molekuly cukru dělat a nemají zpomalit molekul vody v této husté tekutiny, to záleží na vašem pohledu.

V podstatě, zlato a jiné sirupy jsou vody obsahující vysoké koncentrace cukrů a různými vědci mají odlišné vysvětlení pro lepkavost medu.

Chemik Dr. Ian Larson z Monash University v Melbourne řekl, že mnoho vědců věří, že tyto tekutiny jsou lepkavá, protože cukr molekuly zpomalit molekuly vody, nicméně ostatní nenašli žádné důkazy, které prokazují stejné.

Ve snaze vysvětlit, vědců pod vedením Hefter použita sůl místo cukru, který se chová podobně, ale je snazší se učit.

Budou zkoumány dva typy pohybu molekul vody: translační pohyb nebo přesun z A do B, a rotační pohyb, nebo spřádání na osu, a zjistil, že v sirupu-jako řešení, zatímco translační pohyb molekul vody se zpomaluje, rotační pohybu zůstává nedotčena.

Larson toto chování ve srovnání s automobily s dopravními zácpami, kde se mohou změnit pruhy (rotační pohyb), ale nemohl pohnout vpřed (translační pohyb).

Ve skutečnosti, řekl, že protichůdná zjištění v předchozím výzkumu nejsou protichůdná vůbec, protože různé výzkumné pracovníky, opatření různých druhů pohybu molekul vody.

"V závislosti na typu experimentu, co děláte, můžete buď opatření rotační pohyb nebo translační pohyb. Všichni je správné," ABC Online citoval ho, jak říká.

Studie je publikována v časopise chemické fyziky.
Text byl přeložen pomocí: http://translate.google.com/translate_t