Příspěvek z diskuze BEE-L o pesticidech

14. února 2008 v 18:16 | Eman |  Pesticidy a včely
Na emailové světové konferenci včelařů BEE-L se mi líbila reakce Billa Truesdella na queenbee.

queenbee napsal:
>
> Možná to není skutečnost že jsou ty chemikálie přítomné,
> ale kombinovaný účinek těchto chemikálií na včely
> Když se odvolávám na řeči a čtení (podle rady Billa) , je řada chemikálií
> a není to jen jejich akumulativní efekt...
Reakce Billa:
Ne vždy. Mohou také potírat jedna druhou. Nejsem obhájce žádné chemikálie v úlu, ale nemůžete zabránit, aby se do úlu nedostaly. Některé mohou být prospěšné a některé mohou být škodlivé. Některé mohou spolupracovat k dobrému nebo ke špatnému efektu.

Doufám že si každý uvědomuje že mnoho rostlin si vytváří vlastní pesticidy a my je jíme ochotně bez škodlivých účinků. Jestliže by stejné "pesticidy" měly být registrovány, asi by neprošly. Naštěstí to udělal Bůh před vládou.

Važme si zprávy, kterou dávají ty "pesticidy" které mají nejvyšší koncentrace a nejvíce převažují nad těmi co zavádí včelař. Osobně, a říkal jsem to často, většina problémů s pesticidy pochází z naší činnosti ve včelstvech. K tomu přidejme k tomu, že většina nerotuje plásty a máme dokonalý nástup k chovu špatných včel. Zapomeňme obavy o chovné včelnice nebo podobné věci. Vraťme se k základům včelaření, které můžete najít v každé knize pro začátečníky. Neošetřujte doma dělanými chemikáliemi proti roztočům. Je mnoho vynikajících ale dražších a náročnějších léčení (kys. mravenčí je jedno z nich) které zanechávají málo reziduí. Rotovat plásty. Vybírat dobré matky. Mít pořádný materiál a zásoby. Ale proč o tom žvaním, všichni jste četli knihy.
Bill Truesdell, Bath, Maine