Jak usadit zásilku včel do úlu - rady pro začátečníky.

17. ledna 2008 v 18:19 | Eman |  Včelařské metody, úly a další včelařský hardware
Postup jak usadit včely ze zásilky do nového úlu krok po kroku a v obrazech.

1. Umístěte zásilku se včelami na bok. Namočte smetáček do cukrového sirupu a jemně potřete síťku, aby včely nelétaly.
2. Otevřete víko zásilky pomocí páčidla.
3. Sklepněte včely ze stropu na dno.
4. Po otevření vyjměte plechovku se sirupem a klícku s matkou. Zakryjte díru zásilky a připravte matku na vložení.
5. Odstraňte korkovou zátku a umístěte klícku s matkou mezi horní loučky a uzavřete medocukrovým těstem. Použijte drátek, nebo stiskněte dva rámky k sobě.
6. Vysypte včely přímo na klícku s matkou. Vyklepejte zbylé včely.
7. Jemně pokryjte víko na úlu abyste nepomačkali včely. Včely vytvoří chomáč.
8. Zmenšete vchod do úlu na minimum. Pomůže to včelám ubránit vstup, dokud včelstvo nezesílí.
9. Nalejte zbylý sirup do napaječky. Nedostatek krmiva způsobí omezení chovu plodu.
10. Za 4-5 dní po vložení včel, kontrolujte včelstvo a ujistěte se, že matka byla přijata. Vyjměte klícku a doplňte napaječku.

Je důležité abyste včelstvo stále krmili, dokud nebude dostatek nektaru.

Video jak instalovat oddělek do úlu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 kana jaromir kana jaromir | E-mail | 12. srpna 2012 v 15:08 | Reagovat

velmi dobře zpracováno.Návod jak usadit včřely s oddělkem se mi líbí.