Murphy-ho zákony ve včelařství

4. prosince 2006 v 18:44 | Eman |  Zajímavé zprávy o včelách a jejich produktech
Jestliže může něco špatně dopadnout, jisté je, že se tak stane!
1. Zákony, které mají základní platnost
  • Včely, pokud jde o včelaření, jsou bystřejší než včelaři.
  • Nejvíce rozšířeným mýtem o včelaření je ten, že včely jsou chovány.
  • Včelstvo, kterému se v nejvhodnějších podmínkách věnuje všestranná péče, udělá to, co se jemu bude hodit nejlépe.
  • Největší radost ze včelařeni mají ti, kdo mají minimální nároky na užitek z něho.
2. Základní Murphyho zákony o tom, kterak vést včelstva
  • "Vést včelstva" ve včelaření znamená, že si včely dovedou poradit samy jak přežít, navzdory včelaři.
  • Jednoduché řešení nějakého problému při včelařeni se objeví okamžitě potom, když jste nastrojili řešení obtížné.
  • Kladným výsledkem toho, že jste nic neudělal, když jste byl při řešení nějakého včelařského problému v rozpacích, je uspokojení, že jste aspoň situaci nezhoršil.
  • Jestliže nevíte, jak řešit nějaký včelařský problém, nedělejte nic - problém zmizí sám.
  • Uteplováni včelstev pro přezimování v našich oblastech je vysoce prospěšné proto, aby se včelař zahřál.
  • Je velmi pravděpodobné, že bude pršet v den, kdy plánujete práci se včelami, než v den předcházející nebo následující.
3. Murphyho zákony, které se týkají rojeni
  • Rojeni včelstev začíná právě v době, kdy odjíždíte ze stanoviště.
  • Roj kteréhokoli jiného včelaře se vždy usadí na nižší větvi.
  • Pravděpodobnost, že právě nalezený roj ulétne roste úměrně s velikostí roje.
  • Včely se rojí vždy když nemůžete najít roják nebo dojdou rezervní úly.
  • Bezpečný způsob jak snížit počet zjištěných rojů na vaši včelnici, je ten, že přijdete-li na včelnici, nikdy roje hledat nebudete.
4. Murphyho zákony, jimiž se řídí chov matek a jejich přidávání
  • Matku nejsnáze najdeme, když ji nepotřebujeme nalézt.
  • Nádherný plod objevíte ve včelstvu, o kterém jste se domníval, že je bez matky, a to právě následující den po objednáni nové, drahé matky.
  • Obtíže s přidáváním nových matek rostou úměrně s jejich cenou.
5. Murphyho zákony, jimiž se řídí bodáni včel
  • Naše reakce na včelí bodnutí se zvětšuje úměrně s tvrzením, že včelí bodnutí je pro nás bez účinku.
  • Pečlivě nasazený závoj nás nemůže uchránit před popuzenou včelou, která nás chce bodnout za každou cenu.
  • Rukavice, které by spolehlivě chránily před bodnutím, neexistují.
  • Kotníky a drobné klouby prstů vylučují feromonům podobné látky, které jsou mimořádně přitažlivé pro popuzené včely.
6. Murphyho zákony o vědomostech týkajících se včelaření
  • Úplná znalost včelařeni je vyloučena, neboť čím více se člověk učí, tím více dochází k poznáni, že se musí učit ještě více.
  • Tou měrou, jak budou vaše vědomosti týkající se včelařeni růst, budou se vaše znalosti včelaření zmenšovat.
  • Když se nakonec naučíte včelám rozumět, vaše včely se změní.
  • Váš absolutně brilantní nápad, který měl zrevolucionovat včelaření, byl již v roce 1851 vyzkoušen Langstrothem a od té doby publikován ve včelařských časopisech nejméně třikrát.
  • Vždy se najdou aspoň dva odborníci, kteří vám poskytnou zcela protichůdné rady, týkající se jakéhokoli problému práce se včelstvy.
7. Murphyho zákony týkající se vybaveni včelaře
  • Tendence dýmáků uhasnout se zvětšuje s agresivitou včel.
  • Pravděpodobnost, že zapomenete vzít s sebou na vzdálenou včelnici důležitou pomůcku, je úměrná vzdálenosti vaší včelnice od vašeho bydliště.
  • Že se mračí a zvedá vítr, je přímým důsledkem toho, že jste si nasadili ochranný závoj a rozdělali oheň v dýmáku.
8. Murphyho zákony, jimiž se řídí produkce medu
  • Dobrovolní pomocnici se objeví vždy právě v době po vytáčeni medu a jeho plnění do sklenic.
  • Nejvyšší ceny medu se platí právě před nebo potom, kdy jste dodal na trh všechen přebývající med.
  • Včelařením můžete vydělat peníze - až 2 Kč za hodinu.
9. Murphyho zákony pro začátečníky
  • Včelstva se zkušeným včelařům dodávají mírnější než včelařům začátečníkům.
  • Objednané včelí matky dojdou vždy poštou právě v pátek odpoledne po její poslední roznášce.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Petr Bujnoch Petr Bujnoch | E-mail | 1. ledna 2007 v 14:28 | Reagovat

Murphyho zákony jsou nejen humorné, ale i poučné. Díky za zveřejnění. Petr

2 Luděk Luděk | E-mail | 20. dubna 2008 v 10:50 | Reagovat

Petře, svatá pravda, bohužel to je asi jen výběr. Sám bych ji asi nalezl mnoho dalších, ale alespon pobaví

3 Anita Anita | Web | 19. července 2017 v 2:29 | Reagovat

Každý z nás tak či onak aspoň raz tvárou v tvár s akciami, ktoré sľubujú veľké ocenenie - televízory, autá, chladničky alebo iPhone5. Ale je to naozaj - získať zdarma iPhone? Podrobností WEB!